Saturday, August 20, 2011

KISAH DI PAGI 20 RAMADHAN...

KISAH 1


Pagi tadi after antar my sister kerja aku pun melencong ke Taman Gelora.....tu la pot biasa aku lepak2 dalam kereta...sambil2 tengok laut...cuma hari ini lain sikit sebab  hari hujan renyai2...dan ..of coz la..ari puasa..Time2 pose cam nie...memang tak de orang la...Apapun masa aku sampai ..kat parking lot mengadap laut tu..ada 2 kereta saga...tap x nampak le sapa drivernya....aku rasa dia org tidur kot...Aku memang intend nak  baca semula buku mukmin profesional yg aku bawak...but before baca tu aku rileks2 dulu...antar sms kt kawan aku..Tidak lama kemudian...tiba lah sebuah kereta dan drivernya parking betul2 sebelah aku..alahai...parking punyalah kosong...dia nak jugak parking sebelah aku....Lepas tue aku toleh....nampaklah si driver berkopiah putih...dan gayanya dah berumur la kot...Mulanya aku tak kisah...tapi tak lama lepas tu..aku senyum dan hampir tergelak sorang2.....hahaha...Bukan apa...aku bayangkan ..andainya yang parking sebelah tu jejaka baya aku ker..mungkin ini adalah hari bertuah untuk aku...tp nk wat camana...pakcik rupaya..!!..dan bila aku toleh lagi sekali...ada kawan dia kat sebelah...berkopiah jugak....hahaha..!!...Oleh kerana aku tak tahan nak gelak...aku pun start kereta dan blah.....Kahkahah...aku geli hati fikirkan kenapa lah pakcik berdua tu nak lepak kat TG time hujan2 cam nie...dan dia orang duk memandang ke laut...aku musykil...hehehehe....

KISAH 2

Dah abis aku senyum sorang2 sambil drive....aku pun singgah le ke maxis nak bayar bil...Cam biasa aku ngadap la skrin kiosk tu...sambil ambik my own sweet time...dah tekan2..dah bayar..aku pun renung2 le resit yang keluar tu....iye lah...nak semak la kononnya....Tapi  bila aku pusing je nak beredar...aku  tengok ada lak sorang lelaki yang duk menunggu nak bayar...sempat dia jeling kat aku...!!!...nak marah kot...sebab aku lambat...tp yang aku nak gelak ialah tengok rambut dan misainya yg color putih tue...dalam hati aku cakap..orang tua lagi...!!...hahaha....adakah hari ini  'hari orang2 tua'...??!!...hehehe...